DAVE Festival
Festival für
Clubkultur
20 — 29 Okt 2017

Headliner 2017

Thomas Wagensommerer

Thomas Wagensommerer lebt und arbeitet in Wien. Er studierte Digital Media Technology an der Fachhochschule in St. Poelten, Philosophie an der Universität in Wien und Transdiciplinary Art (TransArts) an der Universität für angewandte Kunst in Wien.
Er arbeitet als Medienkünstler, Musiker und Theoretiker sowohl installativ als auch performativ. An der FH St. Pölten gibt er Vorlesungen im Fach Experimental Media und an der TU Wien ist er Dozent für Theorie und Praxis der Medienkunst.

Lives and works in Vienna. Studies of Digital Media Technology at the University of Applied Sciences St. Poelten, Philosophy at the University Vienna, Transdiciplinary Art (TransArts) at the University of Applied Arts Vienna. Works as media artist, musician and theoretician in both installative and performative ways. Lecturer for Experimental Media at the University of Applied Sciences St. Poelten. Lecturer for theory and practice of Media Art at the Vienna University of Technology.

Website


DATE
26.10.2017 | Workshop Camp: Kreieren einer Audio-Visual Show (mit Electric Indigo) in der HfM
27.10.2017 | Spectra im Objekt klein a